«Ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας στο σχολικό περιβάλλον»
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΓΟΝΕΩΝ ΚΑΙ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ
ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΙΔΑΣ
«Ανάπτυξη της φιλαναγνωσίας στο σχολικό περιβάλλον»
Αγαπητοί γονείς και κηδεμόνες του σχολείου μας,
Σκοπός της φιλαναγνωσίας είναι η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση και η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο. Αυτή η σχέση θα το βοηθήσει να αναπτύξει την κριτική και δημιουργική του σκέψη, να δραστηριοποιήσει τη φαντασία του, να δοκιμάσει τα συναισθήματά του αναπτύσσοντας έτσι τη συναισθηματική του νοημοσύνη, να καλλιεργήσει τη γλωσσική του έκφραση με έμμεσο και βιωματικό τρόπο, και εν κατακλείδι να συγκροτήσει ολόπλευρα την προσωπικότητά του.
Θέλοντας λοιπόν να βοηθήσουμε τα παιδιά να δημιουργήσουν μια καλύτερη σχέση με το βιβλίο και να αναπτύξουν το ενδιαφέρον τους γι? αυτό, ιδιαίτερα σήμερα που είναι η εποχή του διαδικτύου και της ηλεκτρονικής επικοινωνίας , καλέσαμε τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων κυρία Τάρη Ελισάβετ για να τη γνωρίσετε τόσο εσείς όσο και τα παιδιά από κοντά. Θα μας μιλήσει για το πώς ξεκίνησε να γράφει και θα μας συμβουλεύσει για το πώς μπορούμε να βοηθήσουμε τα παιδιά να αγαπήσουν το βιβλίο. Ανταποκρίθηκε στο κάλεσμά μας με μεγάλη χαρά κι έτσι έχουμε την τιμή να την φιλοξενήσουμε στον Πολιτιστικό Σύλλογο «Ευστάθιο Χωραφά» την Τετάρτη 29-01-2014 και ώρα 18:30 μ.μ.
Ελπίζουμε να ανταποκριθείτε στο κάλεσμά μας
Με εκτίμηση,
Το Δ.Σ. του Συλλόγου γονέων και Κηδεμόνων
«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΣΧΟΛΕΙΟ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ)
«ΝΕΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΣΧΟΛΕΙΟ 21ΟΥ ΑΙΩΝΑ) ? Η ΜΕΤΑΒΑΣΗ: ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΕΝΤΑΞΗ ΕΚΟ ΣΤΑ ΔΗΜΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ» ΣΤΟΥΣ ΑΞΟΝΕΣ ΠΡΟΤΕΡΑΙΟΤΗΤΑΣ 1, 2 & 3 ΤΟΥ Ε.Π. «ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΚΑΙ ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗ» ΤΟΥ ΕΣΠΑ
Στόχος των Πράξεων, που αφορούν σε ένα αρχικό, μεταβατικό, στάδιο της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης του Νέου Σχολείου (Σχολείο του 21ου αιώνα), είναι η εφαρμογή βασικών αρχών του Νέου Σχολείου στα υφιστάμενα Δημοτικά Σχολεία και ιδίως στα Δημοτικά Σχολεία με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Οι δύο βασικές αρχές των Πράξεων είναι:
Α. Η αξιοποίηση του πολιτισμού στην εκπαίδευση, όχι μόνο εξοικειώνοντας τα παιδιά με τις τέχνες αλλά και χρησιμοποιώντας τις τέχνες ως διδακτικό εργαλείο και
Β. Η ομαλή και αποτελεσματική ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας, ιδίως των μαθητών από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες ? ΕΚΟ (αλλοδαπούς, μετανάστες, ρομά, μουσουλμανόπαιδες).
Οι ανωτέρω αρχές αντικατοπτρίζονται στις ακόλουθες Δράσεις:
1. H Δράση συνίσταται στον εμπλουτισμό του εκπαιδευτικού δυναμικού των Ολοήμερων Δημοτικών Σχολείων και ιδίως των Δημοτικών Σχολείων με ενιαίο αναμορφωμένο εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με εκπαιδευτικούς με ειδίκευση στην Αισθητική Αγωγή. Για το σκοπό αυτό απασχολήθηκαν συνολικά 1.748 εκπαιδευτικοί ειδικότητας Καλλιτεχνικών, Μουσικής, Θεατρικών Σπουδών και Δραματικής Τέχνης και υλοποιήθηκε επιτυχώς η δράση το σχολικό έτος 2010-2011.
2. Η Δράση συνίσταται στη στελέχωση, με εκπαιδευτικούς ΠΕ70, των Τάξεων Υποδοχής Ζ.Ε.Π. και Ενισχυτικών Φροντιστηριακών Τμημάτων Ζ.Ε.Π., που ιδρύουν στην Π/θμια Εκπαίδευση, οι Περιφερειακοί Διευθυντές Π/θμιας & Δ/θμιας Εκπαίδευσης. Οι εκπαιδευτικοί απασχολούνται σε Δημοτικά Σχολεία που εμφανίζουν ανάγκη για υποστήριξη της ένταξης μαθητών ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (ΕΚΟ) με κύριο αντικείμενο την εκμάθηση της Ελληνικής γλώσσας αλλά και τη διδακτική στήριξη σε άλλα αντικείμενα, ώστε να διευκολύνεται η προσαρμογή και παραμονή τους στο γενικό εκπαιδευτικό σύστημα. Η εν λόγω δράσης υλοποιήθηκε τα σχολικά έτη 2011-2012, 2012-2013 και συνεχίζεται το σχολικό έτος 2013-2014.
Για την αξιολόγηση των ανωτέρω Δράσεων προβλέπεται έρευνα πεδίου μέσω ερωτηματολογίων και συνεντεύξεων. Η Δράση που αφορά στην αξιοποίηση του Πολιτισμού στην Εκπαίδευση αξιολογήθηκε από Ομάδα Αξιολόγησης και εξήχθησαν συμπεράσματα για τη συνέχιση της εφαρμογής της. Η Δράση που αφορά στην ομαλή και αποτελεσματική Ένταξη όλων των μαθητών στο εκπαιδευτικό σύστημα, ανεξαρτήτως κοινωνικής ομάδας και κοινωνικής ιδιαιτερότητας, πρόκειται να αξιολογηθεί το παρόν σχολικό έτος (συνεχής-on going ? αξιολόγηση για το σχολικό έτος 2013-2014 και τελική έκθεση αποτίμησης για το συνολικό διάστημα υλοποίησης της δράσης)