Monthly Archives: Ιουνίου 2024

11-6-2024 Συνοπτική έκθεση πεπραγμένων

 

Έτησια Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2023-2024)

Σχολική Μονάδα: ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ – 9160070

Σχολικό Έτος: 2023 – 2024

Ημερομηνία Εξαγωγής: 18/06/2024

 

Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ 5/ΘΕΣΙΟΥ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΗΜΑΘΙΑΣ

ΕΤΟΣ ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ: Στα μέσα της δεκαετίας του 1920. Επέκταση της σχολικής μονάδας κατά 3 αίθουσες στη δεκαετία του 1980. ΕΚΤΑΣΗ: 9 στρέμματα

ΑΡΙΘΜΟΣ ΑΙΘΟΥΣΩΝ: 6

ΒΟΗΘΗΤΙΚΟΙ ΧΩΡΟΙ: 2 γραφεία δασκάλων, αίθουσα. Η/Υ, αίθουσα Βιβλιοθήκης.

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Διευθυντής, 7 Δάσκαλοι/ες, 1 εκπαιδευτικός ΖΕΠ, 1 εκπαιδευτικός Παράλληλης Στήριξης, 1 εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής, 1 εκπαιδευτικός Αγγλικών,  1 εκπαιδευτικός Γερμανικών, 1 εκπαιδευτικός Πληροφορικής.

ΑΡΙΘΜΟΣ ΜΑΘΗΤΩΝ: 59

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Θετικά σημεία 1.

Διαφοροποιημένη Διδασκαλία και Καινοτομία:

Οι εκπαιδευτικοί εφαρμόζουν διαφοροποιημένες μεθόδους διδασκαλίας, προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών.

Υιοθετούνται σύγχρονες και καινοτόμες μέθοδοι, όπως η χρήση ψηφιακών εργαλείων και διαδραστικών δραστηριοτήτων. 2.

Εργαστήρια Δεξιοτήτων και Ομαδοσυνεργατική Μάθηση:

 Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων προάγουν την ανάπτυξη κοινωνικών, συναισθηματικών και ψηφιακών δεξιοτήτων.

 Εφαρμόζονται στρατηγικές ομαδοσυνεργατικής μάθησης, ενισχύοντας τη συνεργασία και την κριτική σκέψη. 3.

Συνεχής Αξιολόγηση και Υποστήριξη:

Η διαμορφωτική αξιολόγηση και η ανατροφοδότηση βοηθούν στην παρακολούθηση της προόδου των μαθητών.

Παρέχεται εξατομικευμένη υποστήριξη σε αλλόγλωσσους μαθητές (τμήμα ΖΕΠ ΙΙ) αλλά και σε μαθητές με εκπαιδευτικές ανάγκες μέσω της εκπαιδευτικού παράλληλης στήριξης. 4.

Πολυπολιτισμικό Περιβάλλον:

Ενσωματώνονται επιτυχώς αλλοδαποί μαθητές με διαφοροποιημένες πρακτικές και προγράμματα που προάγουν την κατανόηση και τον σεβασμό στη διαφορετικότητα. 5.

Εκπαιδευτικές Δράσεις και Συμμετοχές:

Το σχολείο συμμετέχει σε διάφορους διαγωνισμούς και εκπαιδευτικά προγράμματα, ενισχύοντας το ενδιαφέρον για μάθηση και αναπτύσσοντας δεξιότητες ηγεσίας. 6.

Συνεργασία Εκπαιδευτικών:

Οι τακτικές παιδαγωγικές συναντήσεις και η ανταλλαγή καλών πρακτικών ενισχύουν τη συνεχή βελτίωση της διδασκαλίας.

Οι παραπάνω πρακτικές και πρωτοβουλίες ενισχύουν τη δέσμευση του σχολείου μας για παροχή υψηλής ποιότητας εκπαίδευσης και την καλλιέργεια ενός υποστηρικτικού περιβάλλοντος μάθησης. Σημεία προς βελτίωση 1.

Ενίσχυση Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας:

Ανάπτυξη περαιτέρω προγραμμάτων επιμόρφωσης για τους εκπαιδευτικούς σχετικά με τεχνικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας για καλύτερη προσαρμογή στις ανάγκες όλων των μαθητών. 2.

Αξιοποίηση Ψηφιακών Εργαλείων:

Ενίσχυση της χρήσης ψηφιακών εργαλείων και τεχνολογίας στην καθημερινή διδασκαλία, καθώς και βελτίωση της υλικοτεχνικής υποδομής (π.χ. εφοδιασμός διαδραστικών πινάκων, εξοπλισμός, σύνδεση στο διαδίκτυο). 3.

Αναβάθμιση Υποστηρικτικών Υπηρεσιών:

Παροχή επιπλέον υποστήριξης για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες ή

άλλες ιδιαίτερες ανάγκες μέσω εξειδικευμένου προσωπικού και προγραμμάτων (περισσότεροι εκπαιδευτικοί παράλληλης στήριξης, διαθέσιμες ώρες για ενισχυτική διδασκαλία από τους ίδιους τους δασκάλους των τμημάτων). 4.

Ενσωμάτωση και Στήριξη Αλλοδαπών Μαθητών:

Ανάπτυξη προγραμμάτων ενίσχυσης γλωσσικών δεξιοτήτων και πολιτιστικής ενσωμάτωσης για αλλοδαπούς μαθητές, με στόχο την καλύτερη προσαρμογή τους στο σχολικό περιβάλλον. Κρίνεται απαραίτητη η συνέχιση της λειτουργίας του Τμήματος Υποδοχής – ΖΕΠ ΙΙ. Η συμβολή του εκπαιδευτικού του τμήματος είναι καταλυτική για την ουσιαστική και αποτελεσματική λειτουργία του σχολικού περιβάλλοντος σε συνεργασία πάντοτε με τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς της σχολικής μονάδας. 5.

Ενίσχυση Εκπαιδευτικών Δράσεων:

Διεύρυνση της συμμετοχής του σχολείου σε περισσότερους διαγωνισμούς και εκπαιδευτικά προγράμματα (εθνικά ή/και διεθνή) για την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας. 6.

Διαχείριση Χρόνου και Προγραμματισμός:

Βελτίωση της διαχείρισης χρόνου και του προγραμματισμού της ύλης, για να διασφαλιστεί η κάλυψη των στόχων του μαθήματος εντός του σχολικού έτους. Πιθανή μείωση της διδακτέας ύλης από το Υπουργείο Παιδείας να συντελούσε στην κατεύθυνση αυτή.

Οι παραπάνω προτάσεις βελτίωσης στοχεύουν στην ενίσχυση της παιδαγωγικής και μαθησιακής λειτουργίας του σχολείου, με στόχο την παροχή υψηλότερης ποιότητας εκπαίδευσης και την πλήρη αξιοποίηση των δυνατοτήτων των μαθητών.

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

Αποτελεσματική ηγεσία που διασφαλίζει τη σταθερότητα και την καλή λειτουργία του σχολείου.

Αυστηρή τήρηση του Εβδομαδιαίου Ωρολογίου Προγράμματος για την αποδοτική οργάνωση των διδακτικών δραστηριοτήτων.

Εφαρμογή συλλογικών και δημοκρατικών διαδικασιών στη λήψη διοικητικών αποφάσεων.

Συνεχής και αποτελεσματική επικοινωνία με τους γονείς και την ευρύτερη κοινότητα.

Ενίσχυση της σχολικής κοινότητας μέσω συμμετοχικών δράσεων και

εκδηλώσεων.

Επιτυχημένη συνεργασία με τους τοπικούς φορείς και την τοπική κοινότητα για την υποστήριξη και την ενίσχυση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων και πρωτοβουλιών.

Αυτά τα θετικά σημεία καταδεικνύουν την αποτελεσματική διοικητική λειτουργία του σχολείου, προάγοντας τη συνολική αποτελεσματικότητα και την ενίσχυση των σχέσεων με την κοινότητα. Σημεία προς βελτίωση 1.

Ανάπτυξη Περαιτέρω Επικοινωνιακών Καναλιών:

Εξεύρεση και εφαρμογή νέων τρόπων επικοινωνίας με τους γονείς και τους μαθητές, π.χ. μέσω ψηφιακών πλατφορμών (Myschool), για την ενίσχυση της αμφίδρομης επικοινωνίας. 2.

Ενίσχυση Επιμορφωτικών Δράσεων:

Παροχή περισσότερων επιμορφωτικών δράσεων για τους εκπαιδευτικούς, με στόχο την ενδυνάμωση των διοικητικών και διδακτικών τους δεξιοτήτων.

Με τις παραπάνω πρακτικές, η σχολική μας μονάδα θα συνεχίσει να διασφαλίζει την υψηλή ποιότητα εκπαίδευσης και τη δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος. 1.

Ανάπτυξη Νέων Συνεργασιών:

Επέκταση των συνεργασιών με περισσότερους τοπικούς φορείς και επιχειρήσεις για τη δημιουργία νέων εκπαιδευτικών προγραμμάτων και δράσεων.

2.

Ενίσχυση Κοινωνικών Δράσεων:

Ενίσχυση και επέκταση των κοινωνικών δράσεων, με στόχο την επίτευξη μεγαλύτερης συμμετοχής μαθητών και γονέων. 3.

Αξιοποίηση Τοπικών Πόρων:

Περαιτέρω αξιοποίηση των τοπικών πολιτιστικών και φυσικών πόρων για την υλοποίηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων και εκδρομών.

Με τις παραπάνω πρακτικές, το σχολείο μπορεί να ενισχύσει τη σχέση του με την τοπική κοινότητα, προάγοντας ένα κλίμα συνεργασίας και αλληλεγγύης, που θα συμβάλλει στην ανάπτυξη των μαθητών και στην πρόοδο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

Η επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών στηρίζεται σε συστηματικές επιμορφωτικές δράσεις που προάγουν την καινοτομία και τη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής. Η συμμετοχή τους σε αυτές ενισχύει την ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και ενδυναμώνει τη σχολική κοινότητα. Σημεία προς βελτίωση 1.

Ανάγκη για περισσότερες δομημένες επιμορφωτικές δράσεις και σεμινάρια που να ενισχύουν τις δεξιότητες διδασκαλίας και την εφαρμογή νέων μεθόδων διδασκαλίας. 2.

Ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσης για την αξιοποίηση νέων τεχνολογιών στη διδασκαλία και τη διαχείριση της τάξης. 3.

Ενίσχυση της συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα με στόχο την απόκτηση νέων γνώσεων και διεθνών εκπαιδευτικών εμπειριών. 4.

Ανάγκη για περισσότερη χρηματοδοτική υποστήριξη και πόρους για τη συμμετοχή σε επιμορφωτικά προγράμματα και δράσεις.

Αυτά τα μέτρα θα συμβάλουν στη βελτίωση της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών και στην αναβάθμιση της διδακτικής διαδικασίας στο σχολείο.

Γ. ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ ΒΕΛΤΙΩΣΗΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

Λειτουργία

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

2

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις )

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Σχέσεις σχολείου – οικογένειας

Λειτουργία

Διοικητική λειτουργία

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Λειτουργία

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Αριθμός Δράσεων που υλοποιήθηκαν

0

Άξονες στους οποίους υλοποιήθηκαν Δράσεις

-

Παρατηρήσεις / Σχόλια

Τα προγράμματα αυτά συνέβαλαν σημαντικά στη βελτίωση του σχολείου, ενισχύοντας τη συνεργασία μεταξύ μαθητών, γονέων και κοινότητας, ενδυναμώνοντας, παράλληλα, την εκπαιδευτική διαδικασία και το κλίμα στο σχολείο.

Σημαντικότερα αποτελέσματα των Δράσεων

Αποτελέσματα και αποτίμηση των δράσεων βελτίωσης του σχολείου για το πρόγραμμα «Αξιοποίηση Σχολικής Βιβλιοθήκης«: 1.

Ενισχύθηκε η φιλαναγνωσία και η φιλομάθεια των μαθητών μέσω της πρόσβασης σε πλούσιο υλικό βιβλιοθήκης. 2.

Αυξήθηκε η εκτίμηση και η αγάπη των μαθητών για το βιβλίο και καλλιεργήθηκαν ήπιες ψηφιακές δεξιοτήτες. 3.

Η σύνδεση της λειτουργίας της βιβλιοθήκης με την καθημερινή εκπαιδευτική διαδικασία υποστήριξε αποτελεσματικά τη διδασκαλία. 4.

Βελτιώθηκε η προσβασιμότητα και η λειτουργικότητα της βιβλιοθήκης, ενώ αυξήθηκε η επισκεψιμότητα της.

Για το πρόγραμμα «Εθελοντισμός – Δημιουργία εθελοντικής ομάδας «Φίλοι του βουνού» και «Δάσκαλε… να σου συστήσω το παιδί μου» Επαφή-επικοινωνία, για τυχόν ιδιαιτερότητες των παιδιών»: 1.

Υιοθετήθηκε και εφαρμόστηκε με επιτυχία το πλαίσιο αμφίδρομης επικοινωνίας και συνεργασίας από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς. 2.

Βελτιώθηκε ο βαθμός εμπιστοσύνης των γονέων προς το σχολείο και αυξήθηκε η συμμετοχή του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων σε δράσεις του σχολείου.

3. Ενίσχυση βιωματικής μάθησης.

Δυσκολίες που παρουσιάστηκαν

«Αξιοποίηση Σχολικής Βιβλιοθήκης»

Οι δυσκολίες που παρουσιάστηκαν στη δράση αξιοποίησης της σχολικής βιβλιοθήκης περιλάμβαναν τα εξής:

1.

Ενώ ολοκληρώθηκε η ηλεκτρονική καταγραφή των βιβλίων στο πληροφοριακό σύστημα Myschool ο δανεισμός των βιβλίων δεν πραγματοποιείται μέσω μιας ηλεκτρονικής εφαρμογής ή πλατφόρμας. Αντίθετα, ο δανεισμός γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο, χρησιμοποιώντας τις χειρόγραφες καρτέλες μαθητών και βιβλίο καταγραφής και δανεισμού . 2.

Έλλειψη πόρων για την αγορά νέων βιβλίων, γεγονός που απαιτούσε δημιουργικές λύσεις όπως η συμμετοχή σε διαγωνισμό για την απόκτηση νέων βιβλίων μέσω εκδοτικού οίκου.

 

«Εθελοντισμός – Δημιουργία εθελοντικής ομάδας «Φίλοι του βουνού» και «Δάσκαλε… να σου συστήσω το παιδί μου» Επαφή-επικοινωνία, για τυχόν ιδιαιτερότητες των παιδιών»

Σε ορισμένες περιπτώσεις παρατηρήθηκε μειωμένη συμμετοχή στις εθελοντικές δράσεις, με αποτέλεσμα να αναβληθούν για άλλη ημέρα. Επιπλέον, οι δράσεις απαιτούσαν πολύ περισσότερο χρόνο και κόπο, με αποτέλεσμα να υπερβαίνουν το αρχικό χρονικό πλαίσιο.

Ανάδειξη Πρακτικών και προτάσεις για αξιοποίησή τους από άλλα σχολεία (προαιρετικά). Προτάσεις για αναγκαίες επιμορφώσεις

Θέμα 1

Άξονας

Διδασκαλία, μάθηση και αξιολόγηση

Ειδικότερο Θέμα

1. Στις νέες παιδαγωγικές αντιλήψεις και διδακτικές μεθόδους. 2. Στα σύγχρονα ψηφιακά εργαλεία. Η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών κρίνεται αναγκαία τόσο για την συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη και εξέλιξη τους όσο και για τον εκσυγχρονισμό και την ανάπτυξη του ίδιου του εκπαιδευτικού συστήματος.

 

Θέμα 2

Άξονας

Συμμετοχή των εκπαιδευτικών σε εθνικά και ευρωπαϊκά προγράμματα

Ειδικότερο Θέμα

Αποχαιρετιστήρια εκδήλωση 5 Ιουνίου 2024

Την Παρασκευή 5 Ιουνίου πραγματοποιήθηκε με επιτυχία η αποχαιρετιστήρια καλοκαιρινή εκδήλωση του σχολείου. Από τη μια η αποφοίτηση των μαθητών της ΣΤ΄ τάξης και από την άλλη η συνταξιοδότηση του αγαπητού μας συναδέλφου κ. Γιάννη Ξενητίδη, δημιούργησε έντονη συγκίνηση σε όλους τους παρεβρισκόμενους. Τα καθιερωμένα χρηματικά βραβεία που η κ. Ζορμπά – Ταχματζίδου απονέμει στους αριστούχους της ΣΤ΄ παρέδωσε ο γιος της Παύλος. Παρουσιάστηκαν παραδοσιακοί χοροί από όλη την Ελλάδα. Μια μοναδική εμπειρία για τα παιδιά, ενθουσιασμός για τους γονείς και περηφάνεια για εμάς τους εκπαιδευτικούς! Την επιμέλεια είχε η γυμνάστρια Βασιλική Τσακμακίδου.

24-5-2024 ΗΜΕΡΗΣΙΑ ΕΚΔΡΟΜΗ

Την Παρασκευή 24-5-2024 πραγματοποιήθηκε η ημερήσια εκδρομή στο παρεκκλήσι του Αγίου Αθανασίου στον Άγιο Γεώργιο.

Η παραμονή των μαθητών στο θαυμάσιο και ασφαλή χώρο εμπλουτίστηκε με την παρουσία του ΄΄Παγωτατζή΄΄!

12-5-2024 ΣΕΜΙΝΑΡΙΟ ΚΑΡΠΑ

    Οι Εκπαιδευτικoί του Δημοτικού Σχολείου Πατρίδας συμμετείχαν σε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα την Καρδιοπνευμονική Αναζωογόνηση   ΚΑΡΠΑ και την χρήση του ημιαυτόματου απινιδωτή. Η επιμόρφωση διάρκειας 7 ωρών, η οποία πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 12 Μαΐου είχε ως στόχο την ενημέρωση των εκπαιδευτικών στην αντιμετώπιση καρδιακών προβλημάτων, την εκμάθηση της Καρδιοπνευμονικής Αναζωογόνησης και την χρήση του απινιδωτή. Πραγματοποιήθηκε βιωματικά  από την ανθρωπιστική εταιρεία KIDS SAVE LIVES με το πρόγραμμα BASIC LIFE SUPPORT με Διεθνή πιστοποίηση ανανήπτη (First Responder) και τριετή διεθνή πιστοποιημένη ισχύ.

     Η αφορμή για την συγκεκριμένη επιμόρφωση ήταν η χορηγία εκ μέρους του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Πατρίδας ενός  ημιαυτόματου απινιδωτή για την οποία πολύ σημαντική χορηγία ευχαριστούμε θερμά!