ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ

 

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΑΤΡΙΔΑΣ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2003 - 2004

 

 

Πλαίσιο κειμένου: ΠΙΛΟΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ ΖΩΝΗΣ
 

  

 
 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 

ΘΕΜΑ: «ΤΑ ΖΩΑ»

ΤΑΞΗ Ε΄

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΣ

 

ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ ΣΟΦΙΑ

 

 

 

           ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΑ

 

 

1.   Επιλογή θέματος

2.   Σκοποί

3.   Στόχοι

4.   Αραχνόγραμμα

5.   Δραστηριότητες

6.   Ομάδες

7.   Εισαγωγή

8.   Γλώσσα: «Σκέφτομαι και γράφω»

9.   Γλώσσα: Γλωσσοδέτες

10. Μαθηματικά

11. Μαθηματικά

12. Φυσική «Συμπλήρωσε την ακροστιχίδα»

13. Φυσική «Λύσε το σταυρόλεξο»

14. Φυσική «Ποια είναι η μεγαλύτερη κατηγορία των αρθρόποδων;»

    15. Ζωγραφική παιδιών

    16.Παραμύθι   

    17. Παροιμίες (μαθητές Έ τάξης)

    18. Φωτογραφίες ζώων

    19. Ερωτηματολόγιο προς κτηνίατρο

    20. Αγίου Βερνάρδου

    21. Κείμενα

    22. Αξιολόγηση    

 

 

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ

 

Προτάθηκαν πολλά θέματα από τα παιδιά. Επιλέχθηκε όμως το συγκεκριμένο θέμα λόγω της αγάπης και του ενδιαφέροντός τους για τα ζώα.

 

 

ΣΚΟΠΟΙ

 

· Να έρθουν σε ουσιαστική επαφή με τα ζώα.

 

· Να γνωρίσουν καλύτερα τις ανάγκες τους, να ευαισθητοποιηθούν απέναντι τους, ν’ αναπτύξουν το αίσθημα ευθύνης γι’ αυτά.

 

· Να κατανοήσουν τη σημασία και σπουδαιότητα που έχουν για μας.

 

· Να κοινωνικοποιηθούν μέσα από τις ομαδικές συναντήσεις κι εργασίες.

 

 

ΣΤΟΧΟΙ

 

· Ν’ αναπτύξουν δημιουργική και κριτική σκέψη.

 

· Ν’ ασκηθούν στη γραπτή και προφορική έκφραση.

 

· Να μάθουν να συλλέγουν, να οργανώνουν και να καταγράφουν τις πληροφορίες.

 

· Να αποκτήσουν προσωπική εμπειρία με τα ζώα.

 

 

 

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

 

1.  Χωρισμός των παιδιών σε ομάδες.

 

2.  Αναφορά για έρευνα και συλλογή στοιχείων από οποιαδήποτε πηγή πληροφόρησης.

 

3.  Να ζωγραφίσουν και να φωτογραφήσουν ζώα.

 

4.  Επίσκεψη σε κτηνοτρόφο.

 

5.  Παρουσίαση των εργασιών στους συμμαθητές.

 

6.   Συνέντευξη από κτηνίατρο.

 

7.   Να γνωρίσουν τα ζώα όλου του πλανήτη.

 

8.   Να ανακαλέσουν στη μνήμη τους γλωσσοδέτες που αφορούν τα ζώα.

 

9.   Να δημιουργήσουν παραμύθια γύρω από τη ζωή των ζώων.

 

 

 

ΟΜΑΔΕΣ –ΘΕΜΑΤΑ  ΕΥΕΛΙΚΤΗΣ  ΖΩΝΗΣ

 

 1η Ομάδα :    Γρηγόρης – Τάσος –Χρήστος –Περικλής –Νίκος

                       Στέλιος –Κώστας Γ.

 

 Θέμα :           Άγρια     Ζώα 

                        -τόπος  κατοικίας

                        -είδος   τροφής

                        -τρόπος  αναπαραγωγής

 

ΑΡΧΗΓΟΣ:    Χρήστος  Δαμιανίδης

 

2η Ομάδα:      Ρούλα –Σοφία –Αντώνης –Δέσποινα –Κώστας  Κ.

                        Έλλη –Άννα –Αγάπη

 

Θέμα:             Ήμερα  Ζώα 

                        -τόπος  κατοικίας

                        -είδος τροφής

                        -τρόπος  αναπαραγωγής

 

 

ΑΡΧΗΓΟΣ:    Έλλη  Μαραντίδου

 

 

3η Ομάδα:       Μπάμπης –Μαρία –Πηνελόπη –Κλαούντιο –Σαρά-

                         ντης –Χριστίνα –Γιάννης

 

Θέματα:           Κατηγορίες  ζώων –Χειμερία  Νάρκη – 

                         Ζώα που κινδυνεύουν υπό εξαφάνιση

 

 

ΑΡΧΗΓΟΣ:      Πηνελόπη  Κωνσταντινοπούλου-Ολγάνα     

 

 

                                                                                                                                     ΖΩΑ – ΕΙΣΑΓΩΓΗ

Τα ζώα εμφανίστηκαν στη γη πριν από πολλές χιλιάδες χρόνια. Από τότε εξελίχθηκαν σε πολυάριθμα διαφορετικά είδη. Χιλιάδες απ' αυτά εξαφανίστηκαν και χιλιάδες προσαρμόστηκαν στις και­νούριες συνθήκες περιβάλλοντος.

Ο άνθρωπος τα χρησιμοποίησε για πολλές χρήσεις όπως: για το μαλλί τους, για τροφή, για να τον βοηθούν στις μετακινήσεις κ.λ.π. Εκτός απ' αυτές τις δουλειές που μας κάνουν μας κρατάν και συ­ντροφιά.

 

 

Μαθήτρια: Κωνσταντινοπούλου Πηνελόπη

 

  

Μάθημα: Γλώσσα

 

Σκέφτομαι και γράφω :

   «Ποιο από τα ήμερα ζώα σας αρέσει και γιατί;»

 

 

Γλώσσα: Γλωσσοδέτες

 

-Μια πάπια μα ποια πάπια. Μια πάπια με παπιά.

 

 

-Ο  τζίτζιρας, ο μίτζιρας, ο τζιτζιμιτζιχότζιρας, ανέβηκε στη τζιτζιριά, στη μιτζιριά, στη τζιτζιμιτζιχοτζιριά, να φάει τα τζιτζιρά, τα μίτζιρα, τα τζιτζιμιτζιχότζιρα.

 

 

-Έκατσε η κουτσή κατσίκα κάτω.    

 

  

ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

 

Ένας κτηνοτρόφος για την εκτροφή των αγελάδων του χρειάζεται 73kg ζωοτροφή την ημέρα προς 0,75 ευρώ το κιλό. Για τα γουρούνια χρειάζεται 35 kg προς 0,60ευρώ το κιλό. Πόσα κιλά ζωοτροφή χρειάζεται κάθε μέρα και πόσα για κάθε χρόνο; Ακόμη, πόσα χρήματα δίνει το χρόνο για την ζωοτροφή;

 

 

Σε μια στάνη υπάρχουν 214 πρόβατα, 59 κατσίκες περισσότερες από τα πρόβατα και 170 αρνάκια λιγότερα από τα κατσίκια. Πόσα είναι συνολικά τα ζωντανά στη στάνη;

 

 

Ένας βοσκός είχε 284 πρόβατα και κάθε ένα έδινε μέσο όρο 2 λίτρα γάλα την ημέρα. Πόσα λίτρα γάλα έπαιρνε το μήνα ο βοσκός απ’ όλα τα πρόβατά του;

 

 

Ο  κτηνοτρόφος είχε μια μέρα 54 λίτρα γάλα από τις αγελάδες του. Ήθελε να το μοιράσει σε 18 μικρές κανάτες. Πόσα λίτρα χωρούσε η καθεμιά;

  

 

ΦΥΣΙΚΗ – ΑΚΡΟΣΤΙΧΙΔΑ

 

ΦΥΣΙΚΗ – ΣΤΑΥΡΟΛΕΞΟ

 

 

 ΦΥΣΙΚΗ – ΑΣΚΗΣΕΙΣ

 

 

 

 

 

 

ΖΩΓΡΑΦΙΕΣ ΜΑΘΗΤΩΝ

   

 

 

   

 

ΠΑΡΑΜΥΘΙ

Η ΚΑΜΗΛΟΠΑΡΔΑΛΗ ΚΑΙ Η ΚΑΡΑΚΑΞΑ

 

   Μια φορά κι έναν καιρό, στην ζούγκλα ζούσε μια καμηλοπάρδαλη. Στον λαιμό της είχε ένα πουγκί με πράσινα σμαράγδια. Εκεί κοντά ζούσε και μια κακιά καρακάξα που ήθελε τα σμαράγδια της καμηλοπάρδαλης. Και έτσι κάθε μέρα η καρακάξα έλεγε στην καμηλοπάρδαλη: «Μπορείς να μου δώσεις ένα σμαράγδι;» Όμως η καμηλοπάρδαλη της έλεγε όχι. Έτσι μια μέρα η καρακάξα είπε στον άντρα της: «Το βράδυ θα πετάξω ως τη φωλιά της και θα πάρω τα σμαράγδια». Έτσι λοιπόν, όταν ήρθε η νύχτα η καρακάξα πέταξε με πολύ προσοχή μέχρι την φωλιά της καμηλοπάρδαλης για να πάρει τα σμαράγδια. Όμως όταν πήγε να κόψει το σκοινί για να πάρει το πουγκί, η καμηλοπάρδαλη ξύπνησε και άρχισε να φωνάζει: «Αν ξαναπατήσεις το πόδι σου εδώ θα σε σκοτώσω κακομαθημένη». Η καρακάξα έφυγε ντροπιασμένη. Την ίδια μέρα η καμηλοπάρδαλη πήγε στο φίδι και του είπε: «Φίλε μου τι να κάνω, που όλο με ενοχλεί η καρακάξα; και το φίδι απάντησε: «Άστο σε ‘μένα, θα της ρίξω το δηλητήριο μου και πεθάνει». Η καμηλοπάρδαλη είπε: «εντάξει». Μετά πήγε και στην τίγρη και είπε: «Τίγρη καλή μου φίλη τι να κάνω»; Και η τίγρη είπε: «Άστο σε ‘μένα εγώ θα την δαγκάσω και θα την σκοτώσω». Ύστερα είπε η καμηλοπάρδαλη : «ευχαριστώ πάρα πολύ». Όλη την επόμενη μέρα ήταν χαρούμενη. Το βράδυ που κοιμόταν η καμηλοπάρδαλη, ήρθε η καρακάξα να πάρει τα σμαράγδια. Όταν πήγε να κόψει το σκοινί, ξυπνάει η καμηλοπάρδαλη και φωνάζει. Πάει να φύγει η καρακάξα, αλλά βγαίνει το φίδι και της ρίχνει δηλητήριο, έτσι πονεμένη πως ήταν ξαναπάει να φύγει και βγαίνει η τίγρη, της ρίχνει μια δαγκωνιά κι αρχίζει το φτερό της να τρέχει αίμα. Απόν τότε η καρακάξα έφυγε και δεν ξαναφάνηκε. Όσο για την καμηλοπάρδαλη, τώρα μπορούσε να κοιμάται ήσυχα και έζησε κι αυτή καλά και ‘μείς καλύτερα. 

 

Μαθητής: Τσαγκαλίδης Αντώνιος

ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ

 

-Η αλεπού 100 και τα αλεπουδάκια 101.

-Όταν λείπει η γάτα χορεύουν τα ποντίκια.

-Είπε ο γάιδαρος τον πετεινό κεφάλα.

-Νηστική αρκούδα δε χορεύει.

-Ο λύκος κι αν εγέρασε κι άλλαξε το μαλλί του, μήτε τη γνώμη του άλλαξε, μήτε τη κεφαλή του.

-Σκυλί που γαβγίζει, δε δαγκώνει.

 

 

Ομάδα εργασίας

Όλοι οι μαθητές της τάξης

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΖΩΩΝ

 

 

 

 

 

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΖΩΩΝ

 

 

 

Ερωτηματολόγιο

προς τον κτηνίατρο

 

 

1)  Σε ποια ηλικία να πάρουμε το κουταβάκι;

 

2)  Τι λέτε για του Αγ. Βερνάρδου;

 

3)  Μέχρι πόσα κιλά θα γίνει;

 

4)  Κάθε πότε θα γίνονται τα εμβόλια του;

 

5)  Είναι καλός φίλος των παιδιών;

 

6)  Πόσες φορές την ημέρα θα τρώει;

 

Ομάδα εργασίας

Όλοι οι μαθητές της τάξης

 

 

Αγίου Βερνάρδου (Saint Bernarnt)

 

Μεγάλο σκυλί με καλές αναλογίες και εντυπωσιακό κεφάλι φαρδύ, καμπυλωτό κρανίο και ρυτίδες στο μέτωπο. Μάτια μεσαίου μεγέθους, σκούρα με το κάτω βλέφαρο χαλαρό. Τα μάτια δεν πρέπει να είναι πολύ ανοιγμένα. Αυτιά μεσαίου μεγέθους, πεσμένα. Ουρά χοντρή, μακριά, βαριά, σηκωμένη μόνο όταν είναι σε επιφυλακή. Ύψος αρσενικό, το λιγότερο 70cm., θηλυκό 65cm. Τρίχωμα άσπρο με αποχρώσεις κοκκινωπές, κηλίδες μεγάλες, γκρι-τιγρέ. Τα απαραίτητα άσπρα μέρη είναι: στα πόδια, στο στήθος, στην άκρη της ουράς και γύρω απ’ τη μύτη. Προτιμότερο να έχει  άσπρο και στο μέτωπο, γύρω στο λαιμό και στο σβέρκο. Πότε το κόκκινο με το άσπρο ανάμεικτο, αλλά καθορισμένες κηλίδες, τρίχα πυκνή, σκληρή και καθιστή. Στο είδος με μακρύ τρίχωμα αυτό θα είναι μεσαίου μήκους αλαφρά κυματιστό και λείο. Ποτέ κατσαρό

 

ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ